ページ

2018年1月5日金曜日

2018年がスタート The year 2018 started.

正月2日


皆様あけましておめでとうございます。本年も若い人達から置き去りにされない様、ある部分(?)では追い越されない様精進する覚悟です。どうぞよろしくお願い致します。
早速初滑りをやってきました。5歳の孫にはまだ追いつかれていません。
A Happy New Year to all my friends on SNS. I definitely try to do my best so as not to be left behind by the young people. Today went out for my first skiing this year with our daughter's family. I'm still doing better ski than our No.4 grand-daughter, 5 years old.


正月4日
主人と明日のコンペに備えてハーフだけ初打ちに。しっかり歩いて来ました。その後、初めて羽黒山神社に初詣して参りました。羽黒山の頂上までの石段(100段以上)もしっ

かり歩いて来ました。960年の風雪に耐えてきた鳥居の改修工事を本年やる由。頂上からは快晴であれば富士山がしっかり眺められるのですが今日は雲が邪魔をしていました。
First play this year but only for half to prepare for tomorrow's competition. Then went up to Mt.Haguro to visit Haguro-san shrine for the first pray asking for good health, peace,good harmony ETC..We missed a sacred view of Mt.Fuji from there due to the thick clouds in the sky. Good thing was lots of stone steps we walked up and down.

0 件のコメント:

コメントを投稿