ページ

2015年7月11日土曜日

女子留学生日本語弁論大会 Speech contest in Japanese by foreign women's students

7月11日(土)

第19回女子留学生日本語弁論大会に審査員の一人として参加。今回は毎日公園で熱心に早朝日本語勉強会をやっているトゥイさんを連れて行きました。同じベトナムからの留学生が民族衣装のアオザイを着て、アオザイの話をしてくれました。自国の民族衣装に誇りを持ち、好感度の高い笑顔としぐさがとても印象的で、見事最優秀賞を獲得しました。9月の関東大会に向けて頑張って欲しいものです。他の中国、台湾、韓国からの発表者たちもそれぞれ留学から得たものや、目標をテーマに立派なスピーチをやり、感心させられました。
As one of the judges, I joined this year's speech contest in Japanese by foreign women's students sponsored by WFWP. This time I took Xanh Non with me who is one of the three Vietnamese studying Japanese early in the morning in the park everyday. The winner of the contest is also from Vietnam and I was happy to find Xanh enjoying having a good time with the winner. The other participants from China, Taiwan and Korea also gave very impressive presentations each.

0 件のコメント:

コメントを投稿