ページ

2016年10月26日水曜日

青空教室の取材が新聞に掲載。

10月26日(水)
 昨年から続けている松原公園での「青空教室」の一つの成果を地元新聞が取材して記事にして下さいました。昨年は公園で日本語の勉強をしているベトナム人女性という視点から記事になりましたが、一年後の今日はその成果に視点を当て、彼女達には大きなさらなるモティベーションを与えてくれました。打てば響くような頭の良い彼女達と出会えて、私自身にとっても大きな励みとなってきました。あと4日後に夫と共に再度南京に向かうため、この「青空教室」は中断することに。積極的で前向きな彼女達の四人の内 、三人が来年1月と4月にベトナムへ帰国することになっている。最後の持てるエネルギーを有効に使って母国へ帰って行って欲しいと願う。
An article on our activity early in the morning everyday was on today's newspaper. The one last year was a sort of introduction of their Japanese study in the park , but this time it focused on the success of Lan-chan who passed the No 1 Japanese qualification test. This kind of article definitely encourages them to go for it. Unfortunagely my husband and I must leave Nikko for Nanjing in four days, so I'm obliged to stop this class for two months while we are away. I wish they could continue their study to realize their dreams before they go back to their country after three years' duty as trainees.

0 件のコメント:

コメントを投稿