ページ

2018年2月5日月曜日

我が合唱団カンマーコールの設立五周年記念演奏会

2018年2月4日(日)
昨日は私もメンバーの一人である地元女声合唱団、日光カンマーコールの設立五周年記念コンサートがニコニコ本陣で開催されました。練習量にくらべたら、本番はあっという間に終わった感がしています。ニコニコ本陣が3,4年前に建てられてから今回のように満員になったのは初めてかも。最後の方では入場が断腸の思いでお断りされたとの知らせに一同喜びを超えて唖然とし、申し訳ない気持ちになりました。イベントを主催する側としては沢山の方に来ていただけるようにチラシを持って奔走するのが常道。まさかの結果に今後の課題が見えたコンサートになりました。
演奏は余りの大オーディエンスに歌っている方が感動するほどでしたが、お客様も感動して下さった様子で、最後に出口で団員一同がお見送りする時の感動の渦には凄いものがありました。お陰様で私も貴重な経験をさせていただきました。コーラス指導陣の先生方、来場して下さいました方々、ありがとうございました!
A big performance of our women's choir group was held yesterday in the center of Nikko city to commemorate its fifth anniversary. It's quite natural that organizers always worry about how many people in. We had also been around to ask as many people as possible to come. But this time, it turned out to be so many people, more than the capacity which we didn't expect, and it ended up with a negative excuse to the last comers.
which might be the first experience happened to this place. This big audience created such an overwhelming atmosphere and everybody got so much impressed.. very successful.. The high quality of our leaders let us keep challenging to sing better and better,




0 件のコメント:

コメントを投稿