ページ

2012年1月1日日曜日

家族 Family



2011年の我が家の年末

爺からお年玉を受け取るところ

年末の2日間、久しぶりで帰省した息子と団欒出来たことは嬉しいことでした。米国から帰国して就いた新しい分野の仕事も一年が経ち苦労が多い中、念願の開拓仕事に携わったことで、生き生きしていることが、何より嬉しい。多大の不幸と困難に遭遇した2011年を25日から帰省していた長女の家族と共に見送り、いくらかの明かりを見出すべく2012年を一緒に迎えることが出来ました。ただし、お婿さんは長年の独身族友人たちと湯治休暇を近場で過ごしました。孫の星太の話好きから、トークショーを思いつき、「日光婆とのトークインタビュー」シリーズをスタート。4回シリーズでテープに録音出来ました。かけがえのない幼児期の記録として残したい。ですます調での落ち着いて筋の通った話しぶりは笑と感嘆で大うけした。次女の家族が今回は合流出来なかったのは残念でしたが、新築がまじかに迫っていて嬉しい悲鳴を上げている様子。

 During the last two days in 2011, our son was back with us to have a family talk together with Tomoko's family. He is engaged with a new working field in the company which he found very interesting and hopeful, he is in hardship though. We came into the new year, the year of 2012, with Tomoko and her little son(going to be 5 in March) wishing this year may bring in a lot of laugh, happy and productivity. One thing we missed during this New Year holiday was that Yasuko's family was not available to join us. They have been happily busy with the construction of their new house to be finished soon.
 


0 件のコメント:

コメントを投稿