ページ

2011年12月28日水曜日

運動 <もう一つの新世界>


霧降のスケートアリーナで。

平成23年12月27日、午後2時半、家から10分の所にある霧降スケート
アリーナに、朝子と彼女の息子(つまり私達の4歳の外孫星太君)と一緒に行ってきました。正男じーじのイニシャティブで正直私は消極的だったが、折角ノルウェーで購入したシューズもあるのでついて行った感じでした。懸念していた星太君はじーじの手取り足取りの指導にいやがりもせず、新しい経験に挑戦。約一時間半の氷上であったがよく頑張りました。一人で立ち上がる練習からよちよち歩きの練習。実に根気強く頑張り通しました。そこで、もともとスケートのキャリアのない私もスタートラインを同じくして練習することを決心。孫に負けてはいられません。競争心をあおって恥も外聞もかきすてて・・最初は写真の中にある黄色の助っ人器を押しながら400メートルのリンクを一周。次は、フリーハンドで思い切って流れの中に入って1周。残り時間7分というところで、もう一周。ひっくり返らないで完走!星太君も氷になじんだようで、進歩の速い子供との競争は次回が恐怖。でも結構新たな楽しい世界を覗いたような気がしました。あのフィギュアスケーター達はとんでもないことをやっているのだと改めて感嘆するばかり。

 My husband took us to the Kirifuri Arena whichi is located in 10 minutes drive from our house. He wanted to teach our grandson, Shota, 4 years old, how to skate on the real iceskate rink. My worry about Shota's negative reaction was washed away and he seemed to enjoy his challenge a new experience. Then I was inspired by his positive action and I decided to improve my poor skating so that someday we can really enjoy skating together. To start with I relied on a yellow walker as seen in the picuture to skate one round then I was independent for the next two rounds. Good thing, I found another enjoyment existing in this world which I haven't experienced. The older I get, the more enjoyable way of living I find. I have to appreciate my family including our grandson and the late my parents for my good health and sound spirit.

0 件のコメント:

コメントを投稿