ページ

2016年3月19日土曜日

この冬、日光を訪問、ホームステイと国際学生交流会に参加した伝媒大学南広学院の学生の発表会

3月16日(水) 日光訪問発表会
今日は、今私達が教鞭をとっているこの大学から日本に行って文化交流を経験した学生達7人による日本訪問報告会がキャンパスの大部屋で行われました。日本語を勉強している学生200人ぐらいが部屋を埋め尽くしていました。発表者は写真の映像を流しながら日本語を交えて、堂々としたものでした。、初めての経験を報告しながら、これは交流の終わりではなくて、交流の始まりであることを指摘していたのが印象的でした。ホストファミリーの方々が、やさしく、手厚く、子供のように彼らをケアされたことがよくわかり、改めて感謝しています。

Presentation on their visit to Nikko
The presentation of their visit to Japan this winter was conducted by 7 students for about 150 students studying Japanese on this campus. They did very well in both Chinese and Japanese and they were very happy about what they experienced whether in Nikko or Kyoto. The words "this is not the end but the start of our friendship exchange " were very impressive. They showed their gratitude to their host families who took care of them kindly and friendly.

0 件のコメント:

コメントを投稿