ページ

2017年3月29日水曜日

3月29日 宇都宮市古賀志山へハイキング

March 29, 2017

 27日の突然の雪はすっかり消えて、今日は正常な春の天気に。冬ごもりを終えて、EECCのメンバーと宇都宮市森林公園の古賀志山に出かけてきました。ハイキングのつもりが、意外に山登りとなり、想定外の運動が出来ました。お目当てはカタクリの花。群生しているこの野草は静かに下を向いて佇む謙虚な花。でもしっかり向き合うと薄紫色の上品な色合いの中にシャープな気丈を感じさせる花であることを発見しました。根が深いと聞いて一層その印象を強くしました。ショウジョウバカマという花も側に。富士見台から見えたゴルフ場はどこのゴルフ場?レイクランド?遥か西のかなたには日光連山、北には那須連山?富士山が見えたのは遠い昔のことらしい。上りに3時間、下山に2時間。お弁当の時間を入れると、所用時間6時間弱。かなりエネルギーを使ったことになる。同行されたメンバーの友人が英語志向で想定外の英語入りの山登りとなり、大変愉快な山登り&ハイキングとなりました。



The snow we suddenly had the day before yesterday has all gone. Having a normal spring weather back today, some EECC members
went to Mr.Kogashi today for hiking which turned to rather hard
mount-climbing. Thanks to this happening, we got an extra exercise. Our target was to watch Katakuri flowers (dogtooth violet). These wild flowaers growing in flocks looked very modest and humble but once I tried to watch them carefully, they looked very refined and stouthearted in their violet colors.


From the summit, Fujimidai, we enjoyed the view of some golf courses, mountain ranges far away in the north west. Our today's outdoor activity ended up with healthy feeling from full use of energy and lots of laughs.

0 件のコメント:

コメントを投稿